tirsdag, oktober 24, 2006

Vi elsker de små barna.


Alle har vært liten en gang. Og alle har vi fått gjennfortalt hvor mye dumt vi sa og gjorde. Og det er her alle har kommet med sine særegne gullkorn. Disse gullkorna er veldig morsomme for oss andre og høre. Vi ler, og de sier " hysj , hysj ". Holder for munnen din og hysjer.

Grunnen til at jeg forteller dette er at jeg for litt siden bare satt rett opp og ned. Vi hadde besøk av barnebarnet til tanta mi. Nei, dette er ikke noe "barnet til broren, som faren var onkel til" osv. Det er min tante som er farmor til en gutt! Uansett da, så kom han med noen fine gullkorn.

- Æ e kååt. Æ e så kåt!
Jeg må le litt.
Men det han egentlig sier er:
- " Æ e kallj " evt " Æ frys " .

" Farmor, du har rynker! " ble til:
- " Farmor, du har ronka! "

Og den siste var ikke værre enn at:
- " D e fali å vær rompis " .


Fine fine gullkorn! :)

26 kommentarer:

Anonym sa...

Morsom unge.

Jeg for min del sa bare: Pafrika, Gaffel-kak og "Mormor, du har jo bilringa på halsen du..!"

Ingvild sa...

Gaffelkak er egentlig ikke så orginalt, tror alle sa det! ;)

Jeg, derimot. Jeg tok av min mor og sa " hællet mansiiit".
Which normally means: Hælvettes mannjsjit!!

Anonym sa...

Pøh. Alla kidsa quota bare meg. Jeg er oppfinneren av gaffel-kaka!

Jeg sa ikke stygge ord. Jeg var faktisk en svært veloppdragen unge som satt ensom på rommet mitt og leste bøker. Ikke noe rart jeg mangler sosiale antenner.

Theapai sa...

HAHA!
Dette var nesten til å kollapse av :)
Genial unge, evt. min bamsemums-kompis.. *intern*
;D

Ingvild sa...

Ingen som qouter deg stine :o " Du trur d duu ".

Jeg var skilla da jeg var lita. Jeg sa jo som sagt " hælltet mansit " , men i en alder av to kunne jeg å si " kuk ". Dette kunne jeg fordi jeg var så populær at alle soom var 6-7 år ville leke med meg! wohoo

Ingvild sa...

Hehe, ja. Han er ganske morsom, men det kommer fra intet. Han vet ikke det selv, så han begynner nesten å skrike når vi andre lo av han. Men men, livet skal ikke være enkelt for din bamsemums venn , evt puta mi som var GANSKE brun :o

Anonym sa...

Jeg var ikke populær da jeg var liten.
Men greit at du er stolt, jævli bra å være stolt å være stolt av seg selv som 2 åring. Vet du hva det kalles Ingvild?

ALTFOR HØY SELVTILLIT.

jeg var btw dritsøt som kid.

Ingvild sa...

Hva er bedre da? Være selvsikker eller å ikke ha sosiale antenner ? :o

Anonym sa...

Jaok, jeg var en dum unge, men det er foreldrenes feil hvordan barna blir. Til en viss grad ;D

Ingvild sa...

Hehe, Blame your parents ;o
Du har jo utviklet sosiale antenner da, til en viss grad anyways ;o Så du fungerer ganske normalt i samfunnet. Hurray for Stine :)

Lellepostei and o-bær.

Anonym sa...

Ja, jeg sitter jo tross alt hjemme hver dag og spiser og gamer. Jeg er et uhyre normalt samfunnsdyr :)

Ingvild sa...

Dine sosiale antenner kanj jo også svekkes med årene. Derfor er det viktig å ta vare på dem. Hvis du ikke med vilje vil miste dem da :o

Anonym sa...

Jojo, de fungerer som bare.
Tro meg, i dag, når jeg gama wow, så fant jeg meg en quest-mate som ble uhyre fascinert når han fant ut at jeg var jente. Dvs jeg fikk masse gull and shit. Det morsomme var da han spurte etter msn og jeg fant ut at han var 13 år gammel. Jævli kult.

Så hvis ikke jeg har oppegående antenner vet ikke jeg.

Steffen sa...

Jeg begynte ikke å snakke før jeg var 12 jeg.. ikke fordi jeg ikke kunne, men fordi ingen av mine gjevnaldrende var inteligente nokk til å snakke med meg. Jeg ga opp når jeg ble 12...

Ingvild sa...

Muligens ligger dine sosiale antenner på et nivå likt en 13 - åring. Mye tyder på at det er slik det henger i hop. Du må ikke alltid tro du er noe :o

Ingvild sa...

Hehe, det må jeg si. Er kanskje en liten utfordring å finne noen å snakke med på Lauvsnes også da + det du sier om at de ikke var inteligente nok. Må springe noen mil til neste nabo, men så finner du ut at han ikke er inteligent nok til å snakke med deg. Det må være utrolig kjipt.

Jenny sa...

så heldig steffen er som kan snakke med meg ^^

Ingvild sa...

Derre har helt sikkert lært dere telepati, eller så må du komme på Steffens nivå, slik at han begynner å snakke igjen. :o

Steffen sa...

se hvem som snakker.. nå?

Signe sa...

Hæ..? Var det noen som... sa noe?

Steffen sa...

sånn som jeg ser det så har vi alle her ganske tragiske kommunikasjonsevner etter som vi utveksler komentarer på en blogg der vi har god tid til å tenke gjennom hva vi skal skrive, istede for "real-time" kommunikasjon med mennesker vi faktisk ser

Anonym sa...

Jeg kan ikke snakke med folk in real life. Jeg eier dem for hardt med mine knusende argumenter.

Ingvild sa...

HAHA! Kan nok knuse deg med mine überkule argumenter også. Lært litt oppigjennom tida som überpopulær. Er ikke det .. übert ?

Steffen sa...

akkurat som du gjorde nå Stine? du eier papp;) bløt papp vel å merke..

Anonym sa...

Papp tar over verden etterhvert. Og når jeg eier pappen, også den bløte, vil det si at jeg er enestående verdenshersker. Muhaha.

Anonym sa...

:|